Klachtenregeling
Iedereen die betrokken is bij school kan een klacht indienen. Of je nu leerling, ouder, vrijwilliger of leerkracht bent. De meeste zaken zijn over het algemeen binnen het schoolteam goed te bespreken en vaak ook op te lossen.
Iedereen die betrokken is bij school kan een klacht indienen. Of je nu leerling, ouder, vrijwilliger of leerkracht bent. De meeste zaken zijn over het algemeen binnen het schoolteam goed te bespreken en vaak ook op te lossen.
Is jouw klacht dan nog niet opgelost, dan kun je gebruik maken van de klachtenregeling. Als school van NoorderBasis zijn wij aangesloten bij de Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs (GCBO). De contactgegevens met de GCBO zijn te vinden op hun website. Hier staat onder het tabblad ‘Publicaties’ de actuele klachtenregeling.
Wordt een klacht naar jouw gevoel niet serieus genomen of niet naar tevredenheid opgelost, dan kan je terecht bij de bovenschoolse vertrouwenspersoon. Ook kan je bij de vertrouwenspersoon terecht op het gebied van discriminatie of ongewenste intimiteiten op school.
De gegevens van de vertrouwenspersoon zijn te vinden in onze schoolgids.